file První vaření - American IPA

  • skriva
  • Avatar uživatele skriva Autor tématu
  • Offline
  • Nováček
  • Nováček
Více
20. úno 2019 12:23 #1 od skriva
První vaření - American IPA vytvořil uživatel skriva
Ahoj,

Jsem úplný začátečník, chystám se na svou první várku a tak by se mi hodilo pár rad od "moudrých hlav", jelikož jsem si parametry piva, které chci vařit, tak trochu cucal z prstu, a vůbec bych se nedivil, kdybych při tom nasekal spoustu chyb.

Chci vařit American IPA a v rámci možností naprostého začátečníka se vejít do stylu. Recept je volně inspirován pivem No Idols American IPA z pivovaru Clock, čili používat budu chmely Ekuanot (Equinox) a Mosaic, pokusím se i o dry hopping.

Má představa o parametrech výsledného piva:
alk. kolem 6 %
IBU 55-60
na barvě mi prozatím tolik nezáleží, hlavně ať se to dá pít, ale chtěl bych směřovat +- do hodnot stylu, čili SRM 6-14

Vařit budu ve 30 l nerez hrnci (tzn. počítám, že začnu s cca 28 l, ať mi to pak nevypění ven) na elektrickém sporáku (ještě zkusím, jestli mi to uhřeje, případně dokoupím stoličku na plyn) - výsledné množství piva bych chtěl aspoň 20-23 l, ale popravdě moc nevím, jak vlastně spočítat, kolik bych na konci měl mít...?

Slady:
Pale Ale Weyermann 6 kg
Vídeňský slad Weyermann 0,5 kg (na barvu...nebo mi doporučíte jiný? je to jen nástřel)
25 min při 63 °C, pak 35 min při 68 °C (opět nástřel, rád se poučím)

Chmely:
60 min: 30 g Mosaic + 15 g Ekuanot
15 min: 15 g Mosaic + 15 g Ekuanot
Dry hopping: zde bych určitě potřeboval poradit s množstvím i časem, vůbec nevím.

Kvasnice:
asi Safale US-05 (taky střílím od boku)

Ještě dotaz na přídavek dextrózy před stáčením do lahví - viděl jsem v jednom receptu, že někdo místo přídavku dextrózy dělá to, že si z 30 l mladiny cca 2 l odebere, a ty pak přidá zpět při stáčení - tím nahradí cukr do sekundárního kvašení. Co si o tom myslíte?