file Vaření z koncentrátu

  • doktor.zaba
  • doktor.zaba's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
More
14 Sep 2016 14:18 #1 by doktor.zaba
Vaření z koncentrátu was created by doktor.zaba
Ahoj, jsem začátečník, první várku piva jsem vařil ze surovin, ale chtěl jsem vyzkoušet pro porovnání i vaření z koncentrátu.
Proto jsem pořídil tuto pixlu:

www.pivoteka.cz/real-ale-1-7-kg-mladinov...rat-coopers-99031003

Podle receptu se má nechat 4 - 10 dnů vykvasit, stočit, přidat dextrozu a ještě 10 dnů nechat v kvasné teplotě. Potom se teprve dá ležet. Nikde tam však není ani zmínka o studeném chmelení. Co myslíte, můžu tam na několik dnů přidat i chmel?
Mám rád tu chuť surového chmele a nevím jak to bude chutnat pokud budu postupovat pouze podle toho receptu.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • grádyš
  • grádyš's Avatar
  • Away
  • Administrator
  • Administrator
More
14 Sep 2016 16:44 #2 by grádyš
Replied by grádyš on topic Vaření z koncentrátu
Studené chmelení můžeš směle provádět nezávisle na tom, jestli je pivo ze surovin nebo z koncentrátu.

Takže v rychlosti:
  • necháš vykvasit dle návodu (tj. v tomto případě 4-10 dnů)
  • přisypeš chmel na studené chmelení
  • necháš plus mínus týden
  • stočíš s přídavkem cukru

Pokud máš možnost pivo v kvasné nádobě nechat zchladit na 4°C (ale klidně až k nule), tak můžeš chmel sypat přímo do kvasné nádoby (po zchlazení krásně klesne ke dnu). Jinak je lepší dát chmel třeba do punčochy.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • doktor.zaba
  • doktor.zaba's Avatar Topic Author
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
More
14 Sep 2016 23:00 - 14 Sep 2016 23:04 #3 by doktor.zaba
Replied by doktor.zaba on topic Vaření z koncentrátu